Шкільне методичне об'єднання

ШМО вчителів початкових класів
Грушівської ЗОШ І-ІІІ ст.

Ляшенко  Вікторія Євгеніївна
вчитель  початкових  класів  Грушівської  ЗОШ  І–ІІІ ст.



Науково-методична тема: «РОЗВИТОК  ПІЗНАВАЛЬНОЇ  АКТИВНОСТІ  МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ  ЯК  ОДИН  ІЗ АСПЕКТІВ РЕАЛІЗАЦІЇ  КОМПЕТЕНТНІСНО ОРІЄНТОВАНОГО  ПІДХОДУ НА УРОКАХ»
Життєве кредо: «Ніколи не здавайся! Вмій за себе постояти!»
Педагогічне  кредо: «Кожна дитина – неповторна індивідуальність!»
Основні відомості (2017-2018 н.р.)
Освіта – вища
Стаж роботи – 22 роки
Категорія  спеціаліст І категорії
Рік останньої атестації – 2013
Рік наступної атестації – 2018
Курси підвищення кваліфікації – 2017
Клас, у якому викладає – 3


Білобородько Олена Василівна
вчитель  початкових  класів Грушівської ЗОШ  І–ІІІ ст.



Науково-методична тема: «Роль гри у підвищенні пізнавальної активності молодших школярів»
Життєве кредо: «Поводитися лише порядно! Робити свою справу лише професійно!»
Педагогічне  кредо: «Основне – віра в дитину, повага її особистості, бажання допомогти їй у досягненні успіху»
Основні відомості (2017-2018 н.р.)
Освіта – вища
Стаж роботи – 21 рік
Категорія – спеціаліст І категорії
Рік останньої атестації – 2014
Рік наступної атестації – 2019
Курси підвищення кваліфікації – 2015
Клас, у якому викладає – 2


Гаінцева Світлана Вікторівна
вчитель  початкових класів  Грушівської ЗОШ  І – ІІІ ст.
Науково-методична тема: «Використання ігрових елементів на уроках у початковій школі»
Життєве кредо: «Любити життя і цінувати кожну його хвилину, нести радість , у книгах шукати радість, у людях-мудрість»
Педагогічне  кредо: «Спочатку ти пізнай учня, тоді він зрозуміє тебе»
Основні відомості (2017-2018 н.р.)
Освіта – базова вища
Стаж роботи – 17 років
Категорія – спеціаліст 9 тарифний розряд
Рік останньої атестації – 2014
Рік наступної атестації – 2019
Курси підвищення кваліфікації – 2013
Клас, у якому викладає – 4


Гарна Тетяна Анатоліївна
вчитель  початкових класів  Грушівської ЗОШ  І–ІІІ ст.



Науково-методична тема: «Роль гри у підвищенні пізнавальної активності молодших школярів»
Життєве кредо: «Любити, розуміти, допомагати!»
Педагогічне  кредо: «Навчати-значить подвійно вчитися!»
Основні відомості (2017-2018 н.р.)
Освіта – вища дошкільна
Стаж роботи – 21 рік
Категорія – спеціаліст 9 тарифний розряд
Рік останньої атестації
Рік наступної атестації
Курси підвищення кваліфікації – 2009
Клас, у якому викладає – 1


Звіт
роботи методичного обєднання вчителів початкових класівза 2016 – 2017  навчальний рік
У  2016-2017 н.р. методична робота вчителів початкових класів була спрямована на вирішенням проблемних завдань навчання і виховання учнів. З урахуванням рівня організаціі навчально – виховного процесу, особливостей складу учнів початкових класів, учителі, члени МО працювали  над науково - методичною темою «Формування професійної компетентності та саморозвитку вчителя»
У складі м/о працюють 4 вчителі. Мають наступні кваліфікаційні категорії:
Спеціаліст І категорії – 2
Спеціаліст – 2
2 вчителя  мають вищу освіту. 2 вчителя мають базову вищу освіту.
Аналіз  роботи  методичного  об’єднання  вчителів  початкових  класів  за  минулий  рік  показав,  що  підвищився  науково-теоретичний  та  методичний  рівень  викладання  предметів,  посилилась  увага  до  виховної  та  розвивальної  функції  навчання,  до  пошуку  його  ефективних  форм  і  методів.
Методичну майстерність вчителі початкових класів підвищували шляхом участі у роботі методоб’єднання, науково – методичних та психолого – педагогічних семінарах, шляхом самоосвіти. У рамках одного із засідань  МО  було проведено методичний діалог «Використання  тренінгових методик як засіб підвищення ефективності уроків основ здоровꞌя». Вчителі ділилися досвідом роботи з цього питання. Кращі елементи методики, що застосовувалися кожним учителем фіксувалися всіма педагогами та бралися на замітку.
Свою  діяльність  вчителі  початкових  класів  спрямовують  на  пошук  наукових  новинок,  на  створення  творчої  атмосфери,  модернізацію  форм,  методів  та  засобів  навчання  та  виховання  дітей,  а  головне    на  реалізацію  принципу  рівноправного  діалогу  між  учителем  та  учнем.
Перевірка  навичок  читання, письма, обчислювальних   навичок,  навичок  мовленнєвої діяльності, офографічних та пунктуаційнихумінь  молодших  школярів  свідчить  про  поліпшення  результативності  навчання.
Згідно складеного плану було проведено 5 засідань   методичного обєднання вчителів початкових класів. (Всі протоколи в наявності.)
Також на засіданнях МО було розглянуто питання про стан ведення документації, проведено аналіз підсумкових контрольних робіт з метою виявлення прогалин у знаннях учнів та визначення рекомендацій щодо їх усунення.
Кожен вчитель брав участь у роботі МО: готували доповіді, реферати, виховні заходи, які обговорювали та аналізували на засіданнях МО:
Білобородько О.В. : доповідь «Інформаційно-комунікаційна технологія навчання. Шляхи використання мультимедійних технологій в освіті», відкритий урок  з математики у 1 класі «Письмова нумерація чисел 11-20, їх порівняння. Задачі на знаходження невідомого доданка»;
Ляшенко В.Є.: доповідь «Використання тренінгових методик як засіб підвищення ефективності уроків основ здоровꞌя», відкритий урок з основ здоровꞌя  у 2 класі  «Твої друзі. Вибір друзів. Друзі за інтересами»;
Третяк Я.О.: доповідь «Специфіка і структура мультимедійного уроку початкової школи. Типи мультимедійних уроків у початковій школі. Презентація», відкритий урок з природознавства у 3 класі  на тему «Як птахи піклуються про своє потомство?»;
Ніта В.І.: доповідь «Проектна діяльність на уроках основ здоровꞌя», відкритий урок з української мови у 4 класі «Повторення вивченого про прикметник».
Педагоги вміло передають знання, формують уміння і навички, виховують своїх учнів добрими, самостійними, працьовитими дітьми.
Робота методичного об’єднання будувалася на основі діагностики та прогнозування, була спрямована на забезпечення потреб вчителя. В минулому навчальному році вивчалось питання використання проблемно-пошукових методів навчання з метою розвитку пізнавальних інтересів молодших школярів, проводився випереджувальний розгляд питань методики вивчення складних розділів навчальних програм з демонструванням відкритих уроків, організовувалось взаємовідвідування уроків з метою обміну досвідом роботи та дотримання педагогічних вимог учнів.
Аналіз роботи свідчить, що за минулий рік значно підвищився науково-теоретичний та методичний рівень викладання навчальних предметів, посилилась увага до виховної та розвивальної функцій навчання, до пошуку його ефективних форм і методів.
Успішне засвоєння навчального матеріалу залежить не лише від пізнавальних можливостей і здібностей дітей, а й від організації вчителем роботи на уроці, коли кожен учень працює з оптимальним навантаженням. Більше уваги вчителям початкових класів потрібно приділяти диференційованому  підходу, коли форми й методи навчання добираються відповідно до індивідуальних здібностей дитини, сприяють її повноцінному розвитку. Добираючи диференційовані завдання потрібно пам’ятати: для поетапної роботи потрібні не будь-які завдання. Підібрати для слабших  завдання з поступовим зменшенням міри допомоги, а для сильніших – з ускладненням творчих завдань.
Слід зазначити, що  епізодичне застосування диференційованих завдань не дає бажаного результату, тому що частина учнів, особливо з низьким рівнем розвитку, буде безнадійно відставати, не досягнувши основної мети – засвоєння хоча б мінімуму знань, а сильніші не матимуть можливості постійно розвивати свої здібності.
Тільки систематичне, поетапне використання диференційованих завдань  дає позитивний результат. Щоб крок за кроком найслабші учні змогли дійти до виконання основного завдання, а сильніші в цей час мають змогу не зупинятися на досягнутому, а поглиблювати знання з даної теми, розвивати свої здібності, виконуючи творчі завдання.
Тому потрібно продовжувати працювати над впровадженням методики диференційованого завдання. Добирати для школярів диференційовані домашні завдання.  На уроках математики більше використовувати логічні та творчі задачі. Для здібних учнів добирати завдання творчого характеру.
Курси підвищення кваліфікації учителів пройшов у  2016-2017 навчальному році  1 педагог.
Грамотою ВІДДІЛУ ОСВІТИ  Купꞌянської РДА  за вагомий внесок у навчання, творчість та виховання підростаючого покоління за підсумками 2016-2017 н.р було нагороджено Ляшенко В.Є.
З першого дня навчання педагогічний колектив початкової школи прагнув підсилювати виховний потенціал уроків і позаурочних заходів, формувати і закріплювати традиції школи. Для створення і згуртування дитячого колективу активно використовувалися форми гри і свята. Школярі брали участь у різноманітних виховних заходах.
Протягом року вчителі підготували і провели :
Білобородько О.В. : свято «Прощавай, Букварику!», виховний захід з безпеки життєдіяльності «Вогонь буває різним», відкриту виховну годину «Скарби моєї родини»;
Ляшенко В.Є.: свято «Народні традиції. Свято Миколая», виховний захід з безпеки життєдіяльності «Правила безпечної поведінки на воді та біля води», відкриту виховну годину «Про справжню дружбу»;
Третяк Я.О.:  виховний захід «8 Березня – свято всіх жінок», виховний захід з безпеки життєдіяльності «Життя і здоровꞌя – найбільша цінність», виховну годину «Т.Г.Шевченко – великий син українського народу»;
Ніта В.І.: свято «Світлий день. День святого Миколая», виховна година  «Світ моїх захоплень», виховний захід з безпеки життєдіяльності «Безпечна поведінка – запорука міцного здоровꞌя».
Всі заходи заслужили високу оцінку присутніх.
Система роботи в початкових класах побудована так, що всі заходи готуються спільно: учитель -  батьки  -  діти, що допомагає згуртувати дитячі колективи.
Щорічно учні початкових класів беруть участь Всеукраїнському природничому інтерактивному конкурсі «Колосок», Міжнародному математичному конкурсі «Кенгуру», «Весняний колосок», «Соняшник» та у проведенні   міжнародного конкурсу знавців української мови ім.П.Яцека.
Вчителями були організовані виставки творчих робіт учнів  «Світ очима дітей»,  було взято участь у виставках «Замість ялинки новорічний  букет», «Великдень», «День захисника Вітчизни»,  «Здоровꞌя – найбільша цінність» та інші.
Учні 2  класу під керівництвом  Ляшенко В.Є. взяли участь у районному фестивалі «Весняні барви» та посіли  І місце у номінації « Народні танці».
У колективі налагоджена атмосфера співробітництва, взаємодопомоги, підтримки (спільна розробка уроків, свят, екскурсій, планування) . Учителі не тільки вимогливі до себе, але й один до одного (аналіз відкритих заходів, уроків), адекватно реагують на критику.
У 4 класі проведена державна підсумкова атестація з української мови, літературного читання та математики. Результати ДПА:
Таблиця 1.( українська мова)
Всього учнів

Писали
Вис.
рів.
 %
Дост.
рів.
%
Сер.
рів.
%
Поч.
рів.
%
Якість
знань
21

21
6
29%
9
42%
6
29%
-
-
72%

Таблиця 2. ( літературне  читання)
Всього
учнів
Писали
Вис.
рів.
 %
Дост.
рів.
%
Сер.
рів.
%
Поч.
рів.
%
Якість
знань
21

21
9
42%
8
38%
4
20%
-
-
81%

Таблиця 3. ( математика)
Всього
учнів
Писали
Вис.
рів.
%
Дост.
рів.
%
Сер.
рів.
%
Поч.
рів.
%
Якість
знань
21

13
7
34%
9
42%
5
24%
-
-
77%

Результати перевірки свідчать про те, що учні досягли хороших результатів.
Аналіз роботи педагогів, членів методичного об’єднання дає підставу зробити висновок, що завдання, які випливають з науково методичної проблеми об’єднання, в основному виконано.
Завдання  МО  на 2017/ 2018 н.р.:
1. Роботу МО спрямувати на оволодіння учнями ключовими компетентностями, які передбачають їх особистісно-соціальний та інтелектуальний розвиток; вдосконалення  методичної культури  кожного  педагога,  використання  його  потенційних  творчих  можливостей,  інноваційної  діяльності.
2. Поповнення «банку ідей» педагогічної творчості вчителів.
3. Проводити тижні педагогічної майстерності;
4. Забезпечення удосконалення уроку як основної форми навчально-виховного процесу:
-    впровадження інноваційних сучасних технологій;
-    урізноманітнення форм індивідуального підходу до навчання та виховання учнів з метою виявлення та розвитку творчо обдарованих учнів; розкриття творчих здібностей учнів початкових класів;
-    проведення уроків з використанням технічних засобів навчання  (підвищення їхньої ролі в активізації пізнавальної діяльності школярів).
5. Розвиток  в  учнів  самостійного  критичного  та  креативного  мислення,  навичок  інтерактивного  здобування  знань.

Керівник МО:                            Ляшенко В.Є.



ПЛАН РОБОТИ МЕТОДИЧНОГО ОБ'ЄДНАННЯ
ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ  КЛАСІВ У 2017-21018 н.р.

V засідання
Серпень
Тема: «Особливості організації навчально-виховного процесу у початкових класах у 2017-2018 н.р., обмін досвідом з питань підготовки до нового навчального року»

Зміст
Відповідальні
1
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів початкових класів за попередній  2016/17 навчальний рік.
1.                   
Ляшенко В.Є.
2
Затвердження плану роботи методичного об'єднання на 2017-2018 навчальний рік. 
Ляшенко В.Є
Члени МО
3
Організація навчально – виховного процесу у початкових класах . Опрацювання інструктивно- методичних матеріалів (Методичні рекомендації  МОНУ про викладання навчальних предметів у початковій школі загальноосвітніх навчальних закладів України у 2017-2018 навчальному році)
Члени МО
4
Корекція календарних планів,  затвердження календарного планування  ШМО вчителів поч.класів та плану роботи  ШМО на 2017/2018  навчальний рік.
Ляшенко В.Є.
Члени МО
5
Інформація про вимоги до ведення класних журналів, учнівських зошитів та щоденників. 

Ляшенко В.Є.
6
2.                 Атестація вчителів. Складання графіків відкритих уроків і виховних заходів учителів, що атестуються. 
3.                  

Ляшенко В.Є.
Члени МО
7
4.    Нормативні вимоги та методичні поради щодо оформлення навчального кабінету. 

Ляшенко В.Є.

ІІ засідання
жовтень
Тема: «Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій.  Адаптація учнів першого класу»

 №
 Зміст
 Відповідальні
 1
 Круглий стіл "Інтерактивне навчання в системі нових освітніх технологій".
Використання інтерактивних технологій на уроках математики.
  Інтерактивні методи навчання на уроках української мови.



Білобородько О.В.
Гаінцева С.В.
 2
 Огляд новин методичної літератури, що порушують розглянуті проблеми.
 Члени МО
 3
 Результати проведеної діагностики  адаптації  учнів першого класу  до шкільного життя.
 Гарна Т.А
 4
 Інформація шкільного бібліотекаря про надходження методичної та художньої літератури.
 Гарна Т.А
5
Інші питання
Члени МО
ІІІ засідання
Січень
Тема: «Результативність роботи МО за І семестр»
 №
 Тема
 Відповідальні
 1
 Студія "Педагогічні відкриття". Звіти вчителів про самоосвітню діяльність.
 Члени МО
 2
 Аналіз перевірки  навичок  читання та контрольних робіт за І семестр.
 Члени МО
 3
 Обмін досвідом, думками. Відвідування та обговорення відкритих уроків та виховних заходів вчителів, які атестуються.
 Члени МО
 4
 Як уникнути труднощів у навчанні молодших школярів. Поради колег.
 Члени МО
 5
 Підсумки проведення шкільних та позашкільних масових заходів.
 Члени МО
 6
 Знайомство з новинками методичної літератури.
 Члени МО
 7
 Підготовка до Тижня початкових класів.
 Члени МО
 8
 На допомогу вчителю. Особливості виховання гіперактивних дітей молодшого віку. Створення стану емоційно-психологічного контролю.
 Психолог
Ляшенко В.Є.

ІV засідання
Березень
Тема: «Використання інноваційних технологій на уроках у початкових класах»

 №
 Тема
 Відповідальні
 1
 Круглий стіл "Діяльність вчителя і вихователя в інноваційному режимі: методика, пошук, здобутки і перспектива".
 Члени МО
 2
 Виступ. "Розвиток творчої особистості учня та вчителя засобами комп'ютерних технологій".
Гарна Т.А
 3
 На допомогу вчителю. Удосконалення мовленнєвого розвитку молодших школярів.
Білобородько О.В
 4
 Виступ психолога. Психологічні компетентності вчителя початкових класів у роботі з проявами дитячої агресії.
 Психолог
Гаінцева С.В.
 5
 Підсумки проведення Тижня початкових класів.
 Ляшенко В.Є,
Члени МО
 6
 Підсумки атестації вчителів. Обмін думками, враженнями.
 Члени МО

V засідання
травень
Тема: «Підсумки роботи МО за ІІ семестр 2017-2018 н.р. Напрямки роботи на 2018-2019 н.р.»
 №
 Тема
 Відповідальні
 1
1.     Розвиток творчих здібностей учнів на уроках і в позаурочний час.
2.     Підсумки проведення свят "Прощавай, Букварику!", "Прощавай, початкова школо!" та інших виховних заходів.

Члени МО

 2
 Вивчення стану досягнень дітей, моніторинг освітньої діяльності.
 Члени МО

 3
 Аналіз роботи МО за минулий навчальний рік. Успіхи та невдачі. Способи подолання невдач.
 Ляшенко В.Є
 4
 Панорама методичних перспектив. Обговорення пропозицій щодо планування роботи МО на наступний навчальний рік.
 Члени МО
 5
 Переведення учнів до наступних класів
 Члени МО
 6
 Перевірка шкільної документації. Вироблення завдань на майбутнє.
 Адміністрація

Графік проведення відкритих уроків
членами ШМО вчителів початкових класів
Прізвище вчителя
Клас
Дата
Предмет
Тема уроку
Гарна
Тетяна
Анатоліївна
1
листопад
Навчання грамоти. Читання
«Закріплення знань про звукові значення Тт «те». Текст «Котик і Півник». Скоромовка»
Білобородько
Олена
Василівна
2
листопад
Математика
«Округлення чисел. Розвꞌязування задач на дві дії»
Ляшенко
 Вікторія
Євгеніївна
3
лютий
Лютий
«Корисні та шкідливі звички»
Гаінцева
Світлана
Вікторівна
4
листопад
Природознавство
«Який океан  найбільший?»


Графік проведення виховних заходів

Вчитель
Клас
Дата
Назва заходу
Гарна
Тетяна
Анатоліївна

1
травень
Свято «Прощавай, Букварику!»
Білобородько
Олена
Василівна

2
травень
«Хочу і можу бути здоровим»
Ляшенко
Вікторія
Євгеніївна


3
грудень
Свято «Новорічне диво»
Гаінцева
Світлана
Вікторівна

4
травень
Свято «Прощавай, початкова школо!»

Графік проведення виховних заходів  з  ОБЖД

Вчитель
Клас
Дата
Назва заходу
Гарна
Тетяна
Анатоліївна

1
березень
«Здоровꞌя-найбільше багатство»
Білобородько
Олена
Василівна

2
грудень
«Сірничок маленький, а біда велика!»
Ляшенко
Вікторія
Євгеніївна


3
березень
«Ми - за здоровий спосіб життя»
Гаінцева
Світлана
Вікторівна

4
листопад
«Шкідливі звички і здоровꞌя»

Графік проведення виховних  годин

Вчитель
Клас
Дата
Назва заходу
Гарна
Тетяна
Анатоліївна

1
грудень
«Подорож у країну Ввічливості»
Білобородько
Олена
Василівна

2
березень
«Кращий мамин помічник»
Ляшенко
Вікторія
Євгеніївна


3
лютий
«Моя країна- Україна»
Гаінцева
Світлана
Вікторівна

4
березень
«Від матері доні добро передати»


Немає коментарів:

Дописати коментар