ВИХОВНА ПРОБЛЕМА КЛАСУ
"Виховання всебічно і гармонійно розвиненої особистості"
ЗАВДАННЯ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ:
1. Ціннісне ставлення до суспільства і держави:
- формувати почуття любові до Батьківщини, її національних символів, поваги до прав людини, толерантність, миролюбність;
- виховувати повагу до Конституції України.
2. Ціннісне ставлення до родини, сім'ї, людей:
-виховувати такі моральні якості, як чуйність, чесність, правдивість, справедливість, гідність, милосердя, взаємодопомогу, товариськість, співпереживання, щедрість, повагу до особистості.
3. Ціннісне ставлення до природи:
- виховувати елементи екологічної культури молодших школярів;
- формувати розуміння необхідності гармонійного співіснування людини і природи, інтерес до пізнання природи, прагнення берегти і примножувати її багатства, відповідно ставитися до природи.
4. Ціннісне ставлення до праці:
- виховувати прагнення і здатність співпрацювати в спільній діяльності;
- виявляти вимогливість до себе;
- виховувати обов'язкову охайність, бережливість, дисциплінованість, старанність;
- формувати уявлення про різні види професій та особистісні якості , необхідні сучасному працівникові.
5. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва:
- формувати уявлення про мистецтво та засоби його виразності, інтерес до мистецтва, поняття про естетичні почуття, навички виконувати творчі завдання, вміння відчувати та розуміти художні образи.
6. Ціннісне ставлення до себе :
- формувати усвідомлення цінності людського життя, уміння дотримуватись здорового способу життя, безпеки власної життєдіяльності;
- розвивати уміння здійснювати самоконтроль, самооцінювання, саморегуляцію,
- виявляти вольові риси особистості.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ ТА СПРАВИ КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ:
1. Працювати над згуртуванням класного колективу;
2. Вивчати індивідуальні особливості учнів;
3. Розвивати індивідуальні здібності і таланти, пам'ять, увагу учнів;
4. Виховувати свідоме ставлення до навчання;
5. Формувати високу мовну культуру;
6. Прищеплювати навички безпечної поведінки в школі і вдома;
7. Виробляти в учнів свідому дисципліну;
8. Забезпечувати участь батьків у житті класного колективу.
ОРГАНІЗАЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КЛАСНОГО КОЛЕКТИВУ:
1. Обрати класний актив;2. Скласти графік чергування учнів;
3. Вчити виконувати класні доручення;
4. Щомісяця вносити зміни в оформлення класного куточка;
5. Проводити перевірки стану підручників, зошитів, щоденників, зовнішнього вигляду учнів;
6. Вчити доглядати за квітами
АНАЛІЗ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗА 2016-2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
У класі навчається 12 учнів. З дітьми працюю з 1 класу . За цей період склад колективу суттєво не змінився. З класу вибуло 2 учні.Матеріальне становище у більшості дітей у сім'ях середнього рівня. Більшість дітей виховується в сім'ях, де панує взаєморозуміння та повага один до одного. У спілкуванні з учителями учні проявляють вихованість і тактовність. В цілому діти чуйні один до одного і за складних обставин, кожен знаходив підтримку в однокласників.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини з оточуючим світом.
Протягом року я вела виховну роботу, яка поєднала в собі традиційні та нетрадиційні форми та методи роботи класного керівника. Для цього використовувала: елементи превентивного виховання, бесіди, диспути, залучала до виховної роботи батьків та громадськість. Як класний керівник багато часу приділяла морально-етичному вихованню учнівського колективу, формуванню обов'язку, відповідальності, культурної поведінки. Для цього проводила виховні години, бесіди та диспут на дану тематику.
Впроваджувала ефективні технології превентивного виховання, які виконують розвивальну функцію і формують громадську активність учнів.
Значну увагу приділяла формуванню у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру: (чесність, порядність) . З цією метою щоденно проводилися бесіди та роз'яснювальні роботи, прагнули обговорити кожен маленький чи великий інцидент, що траплявся у класі та спонукала своїх вихованців до адекватних висновків щодо даної ситуації.
Формувала екологічну культуру школярів, залучаючи їх до організації та проведення таких заходів: насадження дерев, прибирання території та класного приміщення, проведення бесід та рольових ігор з молодшими школярами .
Взаємовідносини класного керівника і учнів класу на належному рівні. Діти мене розуміють, підтримують, прислухаються до зауважень та порад .
В цілому клас характеризується позитивно. Учні класу незалежні, доброзичливі у спілкуванні, емоційно-відкриті. До них достатньо добре ставляться учителі-предметники, вважаючи їх перспективними.
В становленні та розвитку учнів спираюсь на допомогу батьків. Важливим питанням є стан виховання у сім'ї. Адже робота з батьками - один із основних та найскладніших напрямків роботи класного керівника. У моєму класі є 3 неповні сім'ї, але на навчанні та поведінці дітей це не відображається .
Батьківський комітет :
голова: Куленок Я.В.; члени: Ніколаєнко І.В., Ляхова Л.С.
Батьківський комітет працює разом із класним керівником, бере участь в організації класних та позакласних заходів, також співпрацює з адміністрацією школи. Найбільш ефективною є допомога батьківського комітету в поповненні матеріально-технічної бази класу та школи в цілому.
У роботі з батьками використовую в основному індивідуальні бесіди, які не обмежені часовими рамками . Проводжу батьківські збори, які відвідують більшість батьків. Під час батьківських зборів моделювала педагогічні ситуації, які б допомогли батькам розв'язувати родинні конфлікти, що виникали під час спілкування дітей з батьками.
У практику моєї роботи впроваджена мета про єдність шкільного та родинного впливу на особистість дитини.
ХАРАКТЕРИСТИКА КЛАСУ
У 2 класі навчається 12 учнів. З них 7 хлопчиків та 5 дівчаток. Всі учні проживають у благополучних сім'ях. В повних сім'ях проживає 9 дітей, у неповних - 3.Захарченко Руслан проживає у родині лише з мамою, так як у мами є статус "матері-одиначки". Батько Бредченка Владислава позбавлений батьківських прав, тому хлопчика опікує бабуся. Ці діти забезпечені необхідним одягом, взуттям, постільними речами, іграшками, книгами.Учні стараються приймати активну участь у громадському житті класу, залюбки виконують доручення вчителів.
Учні класу позитивно налаштовані на спілкування з вчителями, батьки надають якісну допомогу для зменшення адаптативного періоду.
Більшість дітей фізично здорові. Але перед класним колективом поставлено ряд проблем.
Насамперед, це навчання дітей, які мають вади здоров'я : 7 дітей класу знаходяться на "Д" обліці.
Більшість учнів класу спокійно сприймають і виконують правила для учнів.
Частина дітей має високий навчальний потенцiал i хорошi здiбностi до навчання (Власова Вероніка, Орлова Катерина, Печенізький Владислав, Бойко Арсеній) Більшість учнів навчаються iз задоволенням .
Труднощі у навчанні виникають у Зарецького Ярослава, Ляхової Владислави, Захарченка Руслана, Падалки Поліни.
Колектив класу дiяльний, живий, енергiйний. Загалом стосунки у класi товариськi, толерантнi, приятельськi. Але дітям ще важко органiзовувати самостiйно справи, пiдтримувати одне одного й допомагати в критичних ситуацiях. У стосунках мiж дiтьми присутні спiвчуття, теплота, толерантність до помилок товариша.
Активну участь у навчально-виховному процесі беруть батьки учнів класу.
Для покращення мікроклімату класного колективу, підвищення якості навчання, намічено такі шляхи вирішення проблем:
1. Систематична виховна робота, спрямована на виховання співчутливого, милосердного ставлення до дітей зі слабким здоров'ям.
2. Регулярні бесіди з дітьми, схильними до порушень дисципліни. Організація тісної співпраці з батьками цих учнів.
3. Забезпечення допомоги у навчанні для учнів, які мають проблеми з вивченням певних предметів.
4. Організація позакласних заходів з метою згуртування класного колективу.
Немає коментарів:
Дописати коментар